איפה רוכשים זוהרים וגימיקים לאירועים?

23 יול, 2013

כותב:

אין תגובות

בשנים האחרונות הולך ותופס ענף הזוהרים לאירועים חלק בכל אירוע – החל מימי הולדת ועד לחתונות. כיום אין כמעט חתונה, בר מצווה, יום הולדת או כל אירוע אחר, שלא מחולקים בו זוהרים וגימיקים במטרה להוסיף צבע לאירוע ולמקסם את האווירה.

וכגודל הביקוש – כך גם גודל ההיצע

בחודשים האחרונים ניתן למצוא יותר ויותר חנויות שמוכרות זוהרים וגימיקים לאירועים וימי הולדת. ניתן להתמקד בארבע אפשרויות עיקריות לרכישת זוהרים וגימיקים לאירועים.
במאמר זה אנסה להסביר על היתרונות והחסרונות שבכל אפשרות קניה:

 

 

איפה רוכשים זוהרים וגימיקים לאירועים

איפה רוכשים זוהרים וגימיקים לאירועים

 

1. רכישת זוהרים לאירוע מתקליטן/צלם:

מחירים: גבוהים. גם אם תקבלו הצעה זולה, קחו בחשבון שככל הנראה לא תקבלו את המוצרים האיכותיים והחדשניים ביותר כגון קשתות מהבהבות, סטיקלייט לצוואר וכדומה.
נוחות: גבוהה מאוד. יש מי שדואג לרכוש ולהביא את המוצרים לאירוע ואפשר להסיר דאגה זו מסדר היום.
ביטחון תשלומים: בדרך כלל גבוהה. לרוב המדובר בעסקים מסודרים.
רואים מה קונים: ממש לא. תצטרכו לסמוך על נותן השירות. אם רציתם לבחור גימיקים מסוימים – ברוב המקרים לא תקבלו אותם. התקליטן יביא בדרך כלל את מה שמשתלם לו ולאו דווקא מה שטוב לכם…
יעוץ ומגוון מוצרים: הנמוך ביותר. לרוב מדובר במוצרים הבסיסיים ביותר והפשוטים ביותר. אם אתם מתחתנים או מתכננים אירוע ברמה גבוהה, כנראה שתצטרכו קצת יותר.
לסיכום: באירוע החשוב כל כך רצוי להשתדל יותר. אל תתפשרו ואל תסמכו על מישהו אחר שיעשה לכם את העבודה.

2. חנויות במרכזי הערים:

חבילת זוהרים "יהלום"ברור לכולנו שחנות הממוקמת בלב קניון הינה בעלת הוצאות רבות יותר מחנות הממוקמת ברחובות כפר גלעדי בדרום תל אביב ובוודאי שבעלת עלויות אחזקה גבוהות הרבה יותר מהחנויות האינטרנטיות.
מחירים: לאור האמור, חנויות אלה יהיו בדרך כלל היקרות ביותר. בכמה? – במקרים רבים המדובר במאות אחוזים! וברוב המוצרים. אין זה אומר שצריך לפסול אופציה זו וצריך לשקלל את מגוון הגורמים כדוגמת, כמה מוצרים אני מתכוון לרכוש. אם התשובה היא חבילת בלונים וזיקוקים, כנראה שמדד זה לא יהווה אצל רובנו גורם מכריע. אבל אם אנו לפני יום הולדת מושקע, בר מצווה או חתונה וכמות המוצרים צריכה להספיק לכמה עשרות או מאות מוזמנים, בחנויות אלה תשלמו יותר – הרבה יותר!
נוחות: אחת האפשרויות הנוחות ביותר שהרי מה פשוט יותר מלרכוש את המוצרים בסופר או בחנות הקרובה לבית המגורים.
ביטחון תשלומים: גבוה. כאשר מדובר בכרטיס אשראי או בתשלום במזומן, ברוב חנויות אלה לא תהיה בעיה.
רואים מה קונים: ניתן לראות את המוצרים בגודל טבעי וזה אכן יתרון.
יעוץ ומגוון מוצרים: נמוך עד בינוני– לרוב חנויות אלה לא מתמחות בזוהרים וגימיקים לאירועים (נתקלתי כבר בסופרים שמוכרים מוצרים כאלה) ולכן המקצועיות לא תהיה גבוהה. מבלי לפגוע באף אחד – אני לא מצפה שעובד בחנות (שלעיתים מוכרת מוצרים מענפים אחרים) יפגין את רמת הידע של יבואן שיודע בדיוק מה הוא מוכר ומדוע. דבר זה חשוב כאשר אתם מחפשים את "המוצרים המעניינים" – החדשניים והאטרקטיביים ביותר.
לסיכום – אפשרות טובה למי שמעוניין במספר מועט של מוצרים והמחיר לא ממש משנה. כאשר כמות המוצרים עולה תאלצו להיפרד מסכומי כסף נאים.

3. חנויות באזורי כפר גלעדי בתל אביב ובאזורי תעשייה אחרים

מחירים: טובים. עם התרחקות ממרכזי האוכלוסיה, המחירים יורדים בהתאם, מה גם שבמקומות אלה ישנם עסקים רבים ולכן התחרות גבוהה יותר. חשוב לציין שיכולת ההתמקחות של בעל האירוע הינה גורם מרכזי בקביעת המחיר.
נוחות: גרועה. בתור מי שרכש בחתונתו זוהרים לחתונה בכפר גלעדי, אני יכול להעיד שזו לא ממש החוויה הנעימה ביותר. החל מהפקקים, דרך חיפוש אחר חניה – ועד הדוח מהפקח (למרות שלא היה מקום חניה מוסדר… ). זהו רחוב פתוח כך שאתם חשופים למזג האוויר לטוב ולרע.
ביטחון תשלומים: בדרך כלל טוב. בדקו האם ניתן לשלם באשראי ונסו לתהות על אופיו של האדם העומד מולכם. אל תבינו לא נכון, רוב הסוחרים הגונים, אך כמו בכל מקום – צריך לבדוק.
רואים מה קונים: בהחלט. זוהי חנות פיזית וככזו ניתן לראות מה בדיוק רוכשים. חשוב לזכור שברוב המקרים, לא ניתן לבדוק את המוצרים.
יעוץ ומגוון מוצרים: ישנן חנויות מאוד מקצועיות לצד כאלה שקצת פחות. רוב הסוחרים ישמחו מאוד לעזור לכם ויהיו ומקצועיים.
לסיכום: אופציה טובה –מחירים סבירים לצד מגוון מוצרים ולרוב גם שירות טוב. חסרונות: הוצאות הדלק, החניה, הפקקים, התלות במזג האוויר והזמן הכרוך בכל אלה.

4. חנויות אינטרנטיות

ענף החנויות האינטרנטיות הולך וצומח מיום ליום. לא בכדי היקף העסקאות ברשת הולך וצובר תאוצה בכל העולם וגם בישראל.
מחירים: הטובים ביותר. היעדר הוצאות הקשורות בשכירת מקום פיזי וצמצום מצבת כוח האדם הדרושה על מנת להפעיל חנות שכזו מפחיתים במידה משמעותית את ההוצאות הכרוכות ולכן בעל חנות אינטרנטית יכול להציע מחירים נמוכים משמעותית ועדיין להרוויח.
יחד עם זאת הלקוח לא צריך לטרוח ולשלם בעבור הנסיעה, החניה וכדומה.
נוחות: הגבוהה ביותר. אין צורך לצאת מהבית או מהעבודה, לחפש חניה ולבזבז זמן יקר בפקקים. כל שעל הלקוח לעשות הינו לגלוש בזמן שמתאים לו, להשוות ולבחור ממגון רחב של מוצרים ולבצע את הרכישה.
ביטחון תשלומים: נמוך עד גבוהה מאוד. עם ההתפתחות הטכנולוגית ואבטחת המידע, אין חשש שמידע יקר ערך יתגלגל לידיים הלא נכונות – בתנאי שהאתר עומד בתקני האבטחה המקובלים. בדקו היטב שהאתר מספק פתרונות אבטחה איכותיים – ניתן להתרשם בעמוד המוקדש לאבטחת המידע באתר – שימו לב שהמוכר מבין מה הוא כתב ולא שלף והעתיק סיסמאות אבטחה כאלה ואחרות המצויות בעולם הווירטואלי.
בנוסף, אתרי אינטרנט מספקים לרוב דרך תשלום מהבטוחות ביותר – תשלום בפייפאל.
תשלום זה בטוח במיוחד משום שאף גורם לא נחשף לפרטים הפיננסים האישיים של הלקוח. בנוסף, אם לא תקבלו את השירות שהובטח, באפשרותכם לתבוע את כספכם בחזרה מפייפאל!
רואים מה קונים: מוגבל. בדקו ונסו להתרשם מאיכות האתר וקטלוג המוצרים. חנות מושקעת עם קטלוג איכותי, מידע מפורט על המוצרים ואפשרות לקרוא ולראות דירוגים של לקוחות אחרים תעיד ברוב המקרים על רצינות האתר ועל כוונתו לנהוג בשקיפות כלפי הלקוח. גם קישור עמוד פייסבוק יכול להעיד על לקוחות מרוצים. בנוסף, סביר להניח שברוב המקרים אתם כבר מכירים את המוצרים שאתם עומדים לרכוש כך שלעיתים לא תזדקקו לבדיקה פיזית.
יעוץ ומגוון מוצרים: מצוין. ברוב המקרים, לבעלי האתר קל יותר לעבוד עם מגוון ספקים (או לייבא מוצרים ייחודיים). כמו כן המקצועיות של אדם שהקים את העסק בעצמו ושעובד בצורה ישירה מול הלקוחות והספקים תהיה גבוהה מאוד.

 

זוהרים וגימיקים לחתונה

זוהרים וגימיקים לחתונה

זוהרים וגמיקים לאירועים – המסקנות

לסיכום: יכולה להיות האפשרות הטובה ביותר או הגרועה ביותר. עם המגוון הגדול ביותר, נוחות רכישה ומקצועיות, זו האפשרות המשתלמת והנוחה ביותר בתנאי שמקפידים על הכללים (חשוב מאוד). חפשו אתר רציני ומושקע, הכתוב בשפה ברורה ונכונה, תמונות איכותיות, אבטחת תשלומים, משלוחים נוחים ודעות של אנשים אחרים שהתנסו בעבר ברכישה מאתר זה. אל תמסרו מידע אישי בקלות וודאו שבעל האתר עומד מאחורי מילתו.- אלו הפרמטרים שיעידו על מקצועיות האתר והאדם שמאחוריו ויבטיחו לכם את הקנייה היעילה והמוצלחת ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

*